Geoblog.pl    Olga    Podróże    Kreta dla antyturysty    Najdłuższy kanion Europy

Najdłuższy kanion Europy

Grecja
Grecja, Samariá

Farangi Samarias czyli wąwóz Samaria to numer pięć na liście przebojów mojego przewodnika. W sezonie, wąwóz zadeptuje około 1000 turystów dziennie. W dniu, w którym ja go deptałam było nas 350 osób (poinformowała nas urocza pani Lena przewodniczka). Kanion jest uważany za najdłuższy w Europie, ma 16 km długości a główną jego atrakcją są Żelazne wrota - trzymetrowe przejście pomiędzy dwiema 300 metrowymi skałami.
Moje biuro oferowało wycieczkę do Samarii za 64 euro plus 13 euro na prom do Hora Sfakion i bilet wstępu. Moja wycieczka na własną rękę wyniosła mnie ze wszystkim 35 euro. W wąwozie pod ochroną żyją kozy kri kri - jeden z symboli Krety, ale chowają się przed tyrystami.

W Agia Roumeli, gdzie kończy się 5-7 godzinna wędrówka jest plaża, kilka hotelików i restauracji, markety z bublami turystycznymi i przystań dla promów, bowiem stamtąd nie ma innej drogi jak morska: na prawo do Hora Sfakion lub na lewo do Sougia.
Godzinna podróż promem wzdłuż skalistych wybrzeży i obserwacja rozbryzgującej się fali może dla niektórych (tych, którzy nie cierpią na chorobę morską) stanowić również niejaką atrakcję.
Wycieczka to na cały dzień i aby wyprzedzić tłum turystów zdecydowanie należy zacząć wędrować bardzo wczesnnym rankiem.